07 / 03 / 2024

Młodzi klienci siłowni mają oczekiwania wobec muzyki

Negatywne reakcje na miejsca bez odpowiedniej muzyki? Młodzi klienci siłowni się z tym utożsamią. Dotyczy to 60% respondentów pomiędzy 16 a 24 rokiem życia, którzy wzięli udział w badaniu „The power of audio experiences in retail and hospitality” Jonasa Andersona (2023).

Muzyka na siłowni kluczowa dla młodych fanów sportu

W przypadku branży fitness, ale także innych biznesów, w których grupą docelową są przede wszystkim młodsi konsumenci, zrozumienie ich preferencji jest kluczowe. Muzyka zgodna z preferencjami muzycznymi grupy docelowej wpływa m.in. na wydłużenie czasu pobytu w danym miejscu, a w perspektywie długofalowej zwiększa lojalność klientów. Odpowiednia oprawa muzyczna może więc w istotny sposób przyczynić się do sukcesu biznesowego.

Siłownie i kluby fitness są nie tylko miejscami, gdzie ludzie angażują się w aktywność fizyczną czy rekreację. To oznaka stylu życia i przestrzeń do kreowania swojego wizerunku poprzez dbałość o sylwetkę, zdrowy tryb życia i odpowiednią dietę. Muzyka pełni szczególną rolę. Jest nie tylko czynnikiem, który motywuje do wykonywania ćwiczeń i poprawia dynamikę treningów, zwłaszcza gdy są one wykonywane w grupie. Dodatkowo buduje poczucie wspólnoty, co również przekłada się na pozytywne emocje. Ścieżka dźwiękowa w takich miejscach jak siłownie czy kluby fitness odpowiada na potrzebę stymulacji i chęć poszukiwania angażujących doświadczeń. To z kolei zachęca do częstszego i dłuższego korzystania z siłowni.

Młodzi klienci siłowni chcą konkretnej muzyki / fot. Mariah Krafft, Unsplash

Brak muzyki może zniechęcać do dłuższego treningu oraz regularnych wizyt w klubie fitness. W nienaturalny sposób czujemy się wówczas obserwowani i na plan pierwszy wysuwają się np. odgłosy, których nie mamy ochoty słuchać. Ciszę warto jednak wypełnić przemyślaną playlistą, ponieważ młodzi ludzie oczekują pełnego doświadczenia treningowego. Ważny jest nie tylko wysiłek fizyczny, ale także aspekty emocjonalne i psychologiczne. Odpowiednia muzyka to kluczowy element tej układanki.

Przeczytaj więcej na temat tego, jak kupuje najmłodsza generacja.

Źródła:
1. „Młodzi i muzyka”, Biletomat.pl we współpracy z firmą badawczą Ciekawość (2023)
2. „The power of audio experiences in retail and hospitality”, J. Anderson (2023)
4. „Background Music: the Untapped Promotional Avenue for Music”, MRC Data (2021)