07 / 03 / 2024

Muzyka u fryzjera może zbudować wizerunek salonu

Dobra muzyka u fryzjera odgrywa istotną rolę w tworzeniu atmosfery punktu usługowego i wpływa na kreowaniu pozytywnego doświadczenia klientów w salonach. Tim De Smet z Sonhouse oraz Valerie Reynaert z VR Beauty Consulting podkreślają, że odpowiednio dobrana playlista może znacząco wpłynąć na relaksację i zadowolenie klientów, co przekłada się na wrażenia z samego pobytu, a także na lojalność wobec salonu.

Odpowiedni klimat salonu fryzjerskiego

Zdaniem Tima De Smeta dobrze dobrana muzyka u fryzjera relaksuje i uspokaja klienta. To z kolei pozytywnie wpływa na jego pobyt i zwiększa zadowolenie z usługi. Valerie Reynaert dzieli się z właścicielami salonów kosmetycznych konkretnymi rekomendacjami co do wyboru muzyki. Młodej, energicznej i ostrej marce salonów fryzjerskich zaleca playlistę składającą się z wesołej, optymistycznej muzyki. Jej zdaniem w takich miejscach poziom głośności powinien być wyższy, aby stworzyć odpowiedni nastrój i atmosferę pasującą do energii marki.

W przypadku salonu damskiego i męskiego warto postawić na różne gatunki i odpowiednie tempo muzyki. Jak zauważa: „Umiejętnie wykorzystana muzyka może stać się cichym sprzedawcą, tworzącym magię, która poprawia nastrój i postrzeganie marki, zapewniając niezapomnianą podróż twoim klientom”.

Wizyta u barbera / fot. Antonio Reynoso, Unsplash

Jaka muzyka u fryzjera?

Muzyka to nie tylko dodatek, ale kluczowy element, który wpływa na postrzeganie lokalu przez klienta i buduje wizerunek marki. Niewłaściwa playlista w sklepie może zmniejszyć sprzedaż i zaszkodzić marce. Pozytywny wpływ pokazuje badanie „Fans. Passion. Brands” przeprowadzone przez Grupę Havas i Universal Music Polska (2019). Aż 93% respondentów w wieku 18-24 lat i 85% w wieku 25-34 lat pozytywnie ocenia wykorzystywanie muzyki przez marki. Okazuje się, że wprowadzenie muzyki do biznesu o ponad połowę zwiększa szanse na odróżnienie się od konkurencji i wpływa na tworzenie pozytywnych skojarzeń. Muzyka sprawa też, że chętniej zdecydujemy się na zakupy, a także będziemy częściej polecać dane miejsce wśród rodziny i znajomych.

– Muzyka ma bardzo duży potencjał budowania zarówno świadomości, jak i wizerunku marki. Wzmacniają także markę we wszystkich kluczowych KPI [red. kluczowe wskaźniki efektywności] związanych z zakupem, takim jak rozważenie, chęć zakupu, chęć ponownego zakupu oraz polecenie znajomym. Muzyka oprócz wszystkich funkcji społecznych i kulturowych, które pełni, okazuje się być też świetnym narzędziem marketingowym – mówi Anna Kuropatwa, Insights and Strategy Director Havas Media Group.

Źródła:
1. https://professionalbeauty.ae/site/newsdetails/the-power-of-music-to-increase-your-salon-s-succes
2. „Fans. Passion. Brands” przeprowadzone przez Grupę Havas i Universal Music Polska (2019)